Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
Letní výletní týden
16
Letní výletní týden
17
Letní výletní týden
18
Letní výletní týden
Změna úředních hodin OÚ
19
Letní výletní týden
Změna úředních hodin OÚ
20
Změna úředních hodin OÚ
21
Změna úředních hodin OÚ
22
Změna úředních hodin OÚ
23
Změna úředních hodin OÚ
24
Změna úředních hodin OÚ
25
Změna úředních hodin OÚ
26
Změna úředních hodin OÚ
27 28
29 30 31 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00

  2. Telefonické podání: pevná linka - 476 744 342
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@marianskeradcice.cz, elektronickou podatelnou nebo poštou na adresu Obecní úřad, Komenského 4 Mariánské Radčice 435 32, případně faxem na číslo 476 744 342.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v Komenského 4 Mariánské Radčice 435 32 v úředních dnech a hodinách:

pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Telefonické podání: pevná linka - 476 744 342
Poštou na adresu Obecní úřad, Komenského 4 Mariánské Radčice 435 32
Elektronicky na e-mail: podatelna@marianskeradcice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: gcraq2i
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě v Komenského 4 Mariánské Radčice 435 32
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Komenského 4 Mariánské Radčice 435 32
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

 

Sazby za poskytování informací a služeb

Ceník služeb poskytovaných obecním úřadem v Mariánských Radčicích

 

 Výroční zpráva o poskytování informací

 

Počasí

Úterý Polojasno 28/19 °C
Středa Polojasno 27/15 °C
Čtvrtek Oblačno 28/15 °C
Pátek Jasno 29/18 °C